tisdag 13 mars 2012

Kladdmuffins


En ny allergi träder in i mitt liv. Efter ett antal besök hos diverse läkare som inte kan svara på varför min mage är så krånglig har jag nu fått tips om att äta mjölkfri kost. Så från och med nu blir de flesta recept även mjölkfria, oftast gjorda på soja produkter. Jag blev så himla sugen på nåt gott och eftersom jag älskar choklad och ville ha det goda fort fick det bli kladdmuffins! :) Jag använde samma recept som förra gången men jag bytte ut mjölet mot glutenfri fin mix och smöret mot mjölkfritt. Och jag testade att smaksätta mina muffins med ingefära och kokos. Så innan du blandar ihop äggsmeten och mjölblandningen delar du upp dem i två skålar var. I den ena mjölblandningen tillsätter du 1,5 tsk malen ingefära och i den andra mjölblandningen till sätter du 1 dl kokosflingor. Blanda nu de smaksatta mjölblandningarna med äggsmeten, om du vill kan du tillsätta kokosessens i den smet som du blandade kokos i, ca 1,5 tsk.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar